Contacte
Consell Comarcal Baix Empordà

c/ Tarongers, 12 (Can Salamó)
Tel. 972 642 310
Fax 972 641 003
Horari: dll-dv de 9h a 14:00h
consell@baixemporda.cat


OCTUBRE 2011 - EL CONSELL COMARCAL DEL BAIX EMPORDÀ, AJUNTAMENTS I ASSOCIACIONS DE COMERCIANTS I EMPRESARIS DE LA COMARCA APOSTEN PELS SISTEMES DE CERTIFICACIÓ DE QUALITAT

Les àrees de Consum i Promoció Econòmica del Consell Comarcal del Baix Empordà van reunir, dimecres passat, els representants dels comerciants, empresaris, tècnics municipals i comarcals de comerç i consum dels ajuntaments baixempordanesos a partir de 4.000 habitants i la Cambra de Comerç de Palamós.

L’Àrea de Consum va presentar els resultats de la darrera campanya d’inspecció realitzada a basars, perruqueries i botigues de roba, on es va constatar que un tant per cent molt elevat dels establiments no compleixen els requisits bàsics establerts per a la protecció de les persones consumidores i usuàries. Així es va veure que una part important del sector no podrà apostar per incorporar valors afegits de qualitat al seu negoci si no comença fent un canvi de mentalitat per adequar-se a la normativa vigent sense haver de dependre de la tasca de control de l’administració pública.

Es va debatre sobre els horaris comercials i es va considerar que amb la normativa actual un botiguer pot adaptar el seu horari d’obertura a les necessitats del turisme per captar més clients. A tall d’exemple: es pot millorar el negoci i la imatge del municipi si, a l’hora d’arribada de creuers turístics, les botigues estan obertes; o bé si enlloc d’obrir de 5 a 8 del vespre, s’obre i es tanca més tard per poder captar aquells clients que majoritàriament dediquen la tarda a altres activitats.

També hi va haver debat sobre l’exposició de preus als aparadors, atès que per molts comerciants es considera una obligació feixuga. Es va suggerir de buscar maneres imaginatives i innovadores de complir fàcilment amb aquest requisit i alhora potenciar l’atractiu de l’establiment.

Es va constatar que donar qualitat significa, no només tenir un bon  producte, sinó prestar una atenció acurada al client, donant resposta a possibles queixes i apostant per sistemes extrajudicials de resolució de conflictes com és el Sistema Arbitral de Consum, que recentment ha estat reconegut per la Generalitat de Catalunya com a un distintiu de qualitat.

La conclusió final va ser que la millor manera de donar valor afegit al negoci i fer-lo més competitiu és sotmetre’s a un sistema de certificació de qualitat, en concret, el Sistema Integral de Qualitat Turística en Destí, i es va acordar continuar treballant de manera conjunta per motivar comerciants i empresaris a sol•licitar aquesta certificació i a assessorar-los perquè ho puguin assolir.

Consell Comarcal del Baix Empordà
C/Tarongers, 12 · 17100 La Bisbal d'Empordà
Tel. 972 642 310
consell@baixemporda.cat