Contacte
Ensenyament

Responsable: Imma Ricart

Pl. Joan Carreras i Dagas, 4-5, bxs.
Edifici Niubó II
17100 La Bisbal d’Empordà
Tel. 972 64 55 59 – 972 64 23 10
Fax 972 64 26 52

ensenyament@baixemporda.cat



PLANIFICACIÓ DELS SOPARS ( 01/10/2012 )

A partir d’aquest mes d’octubre, podreu descarregar-vos, cada mes, de la nostra pàgina web, una proposta de menú per al sopar.

Amb aquesta iniciativa es pretén promoure entre la població escolar hàbits alimentaris saludables i també orientar les famílies amb menús adequats perquè el sopar sigui complementari al menú del migdia de l’escola.

És important una planificació del sopar per tal d’assegurar una alimentació saludable i un bon creixement i desenvolupament dels vostres fills, per aquest motiu, aprofitant que ja disposeu de menús equilibrats al menjador, cada mes us oferirem aquesta programació que també podreu adaptar tenint en compte els següents conceptes bàsics.

CONSELLS PER A UNA ALIMENTACIÓ SALUDABLE

Una alimentació saludable significa que ha de ser equilibrada, suficient, variada i satisfactòria, per aquest motiu, dos (dinar i sopar) dels tres àpats principals han d’estar formats pels següents grups d’aliments:

  • Farinacis (pa, pasta, cereals d’esmorzar, etc.)
  • Verdures i hortalisses crues i cuites (mongeta tendra, pebrot, enciam, pastanaga, etc.)
  • Fruites (meló, síndria, maduixes, poma, etc.)
  • Lactis (llet, iogurts i formatges)
  • Greixos (olis i fruits secs)
  • Aliments proteics (carn, peix, ou, etc.)

En el cas del sopar, cal que seguiu la següent combinació d’aliments:

  • Farinacis + verdures i hortalisses + aliments proteics + fruita i/o lactis + greixos (preferentment oli d’oliva)

No oblideu acompanyar l’àpat amb pa i aigua.

Però no n’hi ha prou d’incorporar al sopar tots els grups d’aliments especificats, sinó que també cal que tingueu en compte altres consells:

  • Fixeu-vos en aquells aliments que els vostres fills no hagin consumit a l’escola, així fareu la seva dieta més variada.
  • Elaboreu els plats de forma lleugera (bullit, forn, etc.) per tal de facilitar la digestió.
  • Deixeu que passin unes hores entre el sopar i l’hora d’anar a dormir.
  • Apagueu l’ordinador, TV, etc. durant el sopar. Els vostres fills no miren la televisió mentre dinen a l’escola. Aprofiteu l’hora del sopar perquè aprenguin a gaudir del menjar i de la vostra companyia.
  • Doneu color a l’àpat, serà més fàcil que els nens l’acceptin i que el menú sigui més equilibrat.

El nostre compromís és contribuir a potenciar una alimentació saludable entre la població escolar.

Consulteu la proposta de sopars a través del següent enllaç:

http://www.baixemporda.cat/ca/menu_menjador.html



Consell Comarcal del Baix Empordà
C/Tarongers, 12 · 17100 La Bisbal d'Empordà
Tel. 972 642 310
consell@baixemporda.cat